Volos Gezisi-1 Türkiye’nin 79 İlini Gezen Yunan Çift

Sınavlarımdan dolayı sürekli gidip geldiğim Selanik-İstanbul arasında birçok ilginç insan ile tanıştım. Genellikle Avrupa turunu İstanbul ile sonlandırmak isteyen yabancılar veya Avrupa turuna başlayacak Türk turistler. Onlar ile Selanik’e yolculuk ederken Selanik’te neler yapabileceklerini, İstanbul’a doğru yolculuk ederken de İstanbul’da kesinlikle nereye gitmeleri gerektiklerini anlattım. Birkaçı ile gittiğimiz ülkede buluşup birlikte gezdik, kültürler arası yolculuk ettik.

İstanbul-Selanik seyahatlerim sırasında tanıştığım en ilginç çift 60 yaşlarında olan Apostolos ve Dodo Kokkino’ydu. Bir final dönemi, yine sınavlarımı başarı ile tamamlamanın gururuyla Esenler Otogarı’nda Selanik otobüsümü bekliyordum. Uzaktan gördüğümde yaşlı gibi görünen fakat tanıştıktan sonra ruhlarının genç olduğu anladığım Apostolos ve Dodo çiftine oturmaları için yer verdim. Ve sonra o muhteşem, unutulamayacak anım başlamış oldu. Yunancayı yavaş yavaş öğrendiğim o günlerde her gördüğüm Yunanlı benim için potansiyel bir öğretmendi. Gördüğüm kişilere yeni öğrendiğim sözcükleri pratik yapmak için sorular soruyordum. Kokkino çifti ile sohbetimize başlamıştık. Ben sınavlarım için geldiğim İstanbul’dan dönüyordum. Ya onlar? Bunun nedenini öğrendiğinizde önce kendinizi ayıplayacaksınız ve daha sonra yazın bir yerlere gitmek için plan yapmaya başlayacaksınız.

Volos-gezisi-1-çiftle-tanışma-3

Kokkino çiftinin Türkiye’ye turist olarak geldiklerini ve Türkiye’yi gezip geri döndüklerini tahmin etmişsinizdir. Eee bunda ne var biz de bir yerleri gidip geziyoruz diye düşünmeye başladınız sanırım. Evet, biz bir yerleri geziyoruz fakat onlar Türkiye’de sadece ve sadece iki şehir hariç her şehre gitmişler ve Türkiye’deki her yapıyı ve turistik yeri biliyorlar. Sohbetimiz sırasında bana sorduğu yerleri bilemeyince açıkçası biraz utandım. Hadi İstanbul dışına çıkmak için gereken maddiyatı ve zamanı bulamamış olabiliriz fakat İstanbul içinde bile bilmediğim birçok yer önerdi bana. Benim öneriler yaptığım İstanbul-Selanik hattında bu sefer ben önerileri alıyordum hem de kendi yaşadığım şehir için.

İlginçtir ki ilk kez İstanbul’a 1980 Eylül ayında gelmişler. Geldikleri gün birkaç turistik ve tarihi yeri gezmişler. Fakat ertesi gün otelden dahi dışarı çıkamamışlar ve taksim meydanını askerler çevirmiş. Kimse dışarı çıkamıyormuş. Onların otelden dışarı çıkamadıkları tarih 12 Eylül 1980.Böyle bir anı yaşadıktan sonra onlar Türkiye’ye gelmekten vazgeçmemişler.  Her yıl düzenli olarak 20-30 günlük Türkiye turu yapıyorlarmış. Türkiye’de gitmedikleri iki şehir dışında her yeri adım adım biliyorlar. Şehirlerin tarihlerini, kültürel yapılarını, turistik gezilecek yerlerin dışında otantik mekânlara kadar her yer. Gezileri esnasında tanıştıkları Türk arkadaşları ile hala irtibatlarını koparmamışlar ve ben onlar ile otobüste tanıştığım zaman onlar Gümüşhane’den geliyorlarmış.

Volos-gezisi-1-çiftle-tanışma-2

Dodo çiçeklerini sularken

Sohbetimiz otobüs saatinin yaklaşması ile sona eriyordu. Beni, kendi yaşadıkları Volos şehrindeki evlerine davet ettiler. İletişim adreslerimizi ve telefonlarımızı birbirimize verdik. Otobüs yolculuğumuz bitmişti ve artık hepimiz Selanik’teydik. Tekrar küçük bir sohbetin ardından vedalaştık ve beni kesinlikle evlerine beklediklerini söylediler. Teşekkür ettim ve ayrıldık.

Ben eve gittikten sonra biraz uyudum ve öğlen işe gitmek için sokağa çıkar çıkmaz Kokkino çiftini karşımda görünce şok oldum. Onlar da bizim mahallede mi oturuyor diye şaşırdım. Fakat biraz konuştuktan sonra anladım ki ben onların mahallesinde oturuyormuşum. Apostolos doğma büyüme Agios Pavlosluymuş ve ablası ile annesi hala bu mahallede ikamet ediyorlarmış. Kokkino çifti de Volos’a gitmeden önce Selanik’te ailesini görmek istemiş. Kısa bir sohbetten sonra ikinci kez vedalaştık.

Volos-gezisi-1-çiftle-tanışma

Bir sonraki yazımda ev manzarasını ve bahçeyi sizin ile paylaşacağım.

Üçüncü vedalaşmamız ise beni harikulade ağırladıkları o unutulmaz Volos ziyaretim sonrası otogarda gerçekleşecekti. Bu yazım yeteri kadar uzun olduğu için Volos gezisi sırasında yaşadığım o unutulmaz anları bir sonraki yazımda paylaşacağım. Onun yanı sıra Etiyopya’dan gelen özel ağaçlardan üretilmiş tahtalar ile inşa edilmiş evin fotoğraflarını göstereceğim.

Volos gezisi 2 rüya gibi ev yazısı için tıklayınız.

Volos-gezisi-1-çiftle-tanışma-4

Bir sonraki yazımda ev dekorasyonunu sizin ile paylaşacağım.

Sen ne dersin bu yazıya?